در این کتاب خواهید دید که محققان علاقمندی به کارآفرینی عصبی در سراسر جهان وجود دارند که در مجموع با ما اشتراک نظر دارند. محققان در روسیه، فرانسه، عربستانسعودی، فنلاند، اسپانیا، آلمان، آمریکا و نیوزیلند در حال بررسی و پژوهش بر روی این موضوع هستند. همچنین کارآفرینان و تئوریهای کارآفرینی شدهاند و علاقمند به مشارکت در این گفتگوها هستند. با این حال، اصلیترین چالشی که در حال حاضر تحقیقات کارآفرینی عصبی با آن مواجه است، این است که علوم اعصاب یک دنیای جدید و عجیب برای در این کتاب با دانشمندان مغز و علوم اعصابی آشنا خواهید شد که مجذوب بسیاری از ما است. در حال حاضر تعداد کمی از محققان کارآفرینی وجود دارند که هم در کارآفرینی و هم در علوم اعصاب متخصص هستند. این کتاب اولین تلاش برای به وقوع پیوستن و رسمیت دادن به تقاطع این دو رشته با روشها و ابزارهای عملی خاص برای انجام این کار است. ما بسیار خوششانس هستیم که فرصتی برای نمایش طرحهای پژوهشی جدید در یک طیف وسیع و گشترده داریم. به بیان ساده، نگارش و تدوین این کتاب بدون حمایت، اشتیاق و مهمتر از همه مطالب مفصل از طیف وسیعی از پژوهشهای محققان در این زمینهها، امکان پذیر نبود. دانشمندان علوم اعصاب ما جزییات طرحهای خاص قابل کاربرد برای مطالعه کارآفرینان را شرح میدهند و محققان کارآفرینی سوالات پژوهشیای را طراحی میکنند که در نهایت نیازمند آزمایشات مبتنی بر مغز هستند. برای اکثریت قریب به اتفاق ما که به بررسی سوالات مربوط به کارآفرینی عصبی میپردازیم، شکاف قابلتوجهی در دانش و درک ما وجود دارد. امید ما بر آن است که این کتاب بتواند برخی از این شکافها را پر کند. از این کتاب برای آگاه شدن در زمینه تحقیق در طرحهای پژوهشی خود استفاده کنید و ما امیدواریم که این کتاب یک ابزار اولیه مهم برای شما که سهم ارزشمندی در زمینه کارآفرینی عصبی خواهید داشت، باشد. ما خوش بین هستیم که این حوزه مهم تحقیقاتی، به شتابی که برای ایجاد واقعی بدنهای مفید از دانش و بینش در ذهن و مغز کارآفرین نیاز دارد، دست خواهد یافت.
پیشگفتار 14
فصل اول / مقدمه 16
ذهن کارآفرینانه، مغز کارآفرینه؟ 19
این کتاب راهنما 22
یادداشتها 26
منابع 26
قسمت اول / اصول، فنون و ابزارهای علوم اعصاب 29
فصل دوم / پژوهش کارآفرینی مبتنی بر مغز: مرور و دستور کار پژوهش 31
مقدمه 31
مفهومسازی پژوهش کارآفرینی مبتنی بر مغز 32
از شناخت کارآفرینانه تا پژوهش کارآفرینی مبتنی مغز 39
نقاط قوت و محدودیتها 40
نتایج مرور ادبیات 43
یافتهها و پیشنهادها با استفاده از BER در تحقیقات کارآفرینی 43
کارایی تصمیمگیری بر سرعت تصمیمگیری 43
مدولاسیون رفتاری 48
طراحی آزمایشی 51
مکانیزمهای عصبشناختی تصمیمگیری کارآفرینانه 53
EEG و fMRI 55
دستورکار برای توسعه و پژوهش در آینده 58
گسترش دامنه جریانهای تحقیقاتی 59
بهبود استفاده از طرحهای آزمایشی 63
ترویج استفاده از فنآوریهای ارزیابی مغز 64
پرورش توسعه مهارتها در روانشناسی، علوم اعصاب و ابزارهای تصویربرداری مغز 66
یاداشت ها 68
منابع 68
فصل سوم / رویکردهای روانشناختی و ژنتیکی انسان در کارآفرینی عصبی 88
همبستگیهای روانی فیزیولوژیکی رفتار 89
سیستم عصبی مرکزی 90
الکتروانسفالوگرافی (EEG) 90
مزایای EEG 93
معایب EEG 94
کدام سوالات پژوهشی را میتوان با استفاده از EEG پاسخ داد؟ 95
مگنتوانسفالوگرافی (MEG) 97
مزایای MEG 98
معایب MEG 99
با استفاده از MEG میتوان به چه پرسشهای پژوهشی پاسخ داد؟ 100
سیستم عصبی محیطی 101
نوار قلب (ECG یا EKG)، ضربان قلب و فشار خون 103
تکنیکهای قلبی عروقی چگونه کار میکنند؟ 104
مزایای اندازهگیریهای قلبی عروقی 106
معایب اندازهگیریهای قلبی عروقی 107
با استفاده از اندازهگیریهای قلبی عروقی به چه پرسشهای پژوهشی میتوان پاسخ داد؟ 107
الکترومیوگرافی (EMG) 109
EMG چگونه کار میکند؟ 109
مزایایEMG 110
معایب EMG 110
با استفاده از EMG میتوان به چه پرسشهای پژوهشی پاسخ داد؟ 110
الکترواکولوگرافی و ردیابی چشم 112
Eye Trackingچطور کار میکند؟ 113
مزایای ردیابی چشم 114
معایب ردیابی چشم 114
با استفاده از ردیابی چشم میتوان به چه پرسشهای پژوهشی پاسخ داد؟ 115
فعالیت الکترودرمال: رسانایی پوست (SC) و پاسخ رسانایی پوست (SCR) 116
چطورکار میکنند؟ 116
مزایای ردیابی فعالیت الکترودرمال 117
معایب ردیابی فعالیت الکترودرمال 118
با استفاده از فعالیت الکترودرمال میتوان به چه پرسشهای پژوهشی پاسخ داد؟ 118
ژنتیک، هورمونها و رفتار 121
ژنتیک رفتاری 122
با استفاده از ژنتیک رفتاری به چه پرسشهای پژوهشی میتوان پاسخ داد؟ 125
مطالعه روانی و عصبی غدد درون ریز 126
با استفاده از سایکونورواندوکرینولوژی میتوان به چه پرسشهای پژوهشی پاسخ داد؟ 130
نکات پایانی 131
یاداشت 132
منابع 132
فصل چهارم / واشکافی کارآفرینی عصبی: انجام تحقیقات کارآفرینی با استفاده از فنآوریهای EEG 139
مقدمه 139
تاریخچه و فیزیک EEG: 143
فعالیت الکتریکی مغز: مختصر ویژگیها 145
پتانسیلهای وابسته به رویداد 147
پتانسیلها و محدودیتهای EEG 149
کارآفرینی عصبی در آینده چگونه خواهد بود؟ 154
تحقیقاتی که میتوان بلافاصله انجام داد 154
شناسایی و ارزیابی فرصت 155
کارآفرینان و تصمیمگیری 157
پیشنهاداتی برای مطالعات در دهه آینده 160
نتیجهگیری 164
منابع 164
فصل پنجم / مقدمهای کوتاه بر استفاده از تصویربرداری تشدید مغناطیسی کاربردی (FMRI) در تحقیقات کارآفرینی 175
مزایای بالقوه عکسبرداری عصبی در کارآفرینی 176
مسائل و ملاحظات قبل از استفاده عکسبرداری عصبی 178
نقد تقلیل گرایی 178
مساله استنتاج معکوس 181
ماهیت همایندگرای دادههای عکسبرداری عصبی 182
تعریف fMRI 183
ادغام کارآفرینی با علوم اعصاب و تحقیقات fMRI 186
شناسایی فرصت، ارزیابی، و شبکه حالت پیشفرض 186
نظریههای تصمیمگیری کارآفرینانه و فرآیند دوگانه شناخت 188
انواع فرضیهها در مطالعات fMRI 190
انواع طراحی در مطالعات fMRI 191
طرحهای بلاکبندی شده 194
مزایا و معایب یک طرح بلاکبندی شده 195
طراحی رویداد محور 196
مزایای طراحی مربوط به رویداد 198
مفهوم کارایی در طرح مرتبط به رویداد 198
معایب طراحی مرتبط به رویداد 200
طراحی مرکب 200
مزیت یک طرح مرکب 201
توصیههای کلی برای طرحهای تحقیق fMRI 202
تجزیه و تحلیل 202
ارتباط نتایج 205
بحث و نتیجهگیری 206
منابع 206
لیست منابع پیشنهادی 211
فصل ششم / اصول روش شناسی تجربی برای تحقیق کارآفرینی با استفاده از تکنیکهای علوم اعصاب 215
مقدمه 215
آزمایشها 216
مثالی در مورد یک آزمایش fMRI 230
اظهارات پایانی 236
یادداشت 237
منابع 237
قسمت دوم / کاربردهای علوم اعصاب قضاوت کارآفرینانه، تصمیمگیری و شناخت 247
فصل هفتم / بازده کارآفرینانه در سرمایهگذاری از منظر کارآفرینی عصبی 249
مقدمه و مروری بر ادبیات 249
مدل دِی (2014) 251
روش شناسی پژوهش 252
مجموعه دادههای موجود 253
دسترسی قوی به دادههای: 256
دسترسی متوسط به دادههای: 256
حداقل دسترسی به دادهها: 256
عدم دسترسی به دادهها: 257
تجزیه و تحلیل دادههای اولیه 257
ساخت مدلهای تجربی-عصبی 261
محدودیتها 265
نتیجهگیری / تصمیماتی برای تحقیقات آینده 265
یادداشتها 267
منابع 268
پیوست 272
فصل هشتم / علوم اعصاب شناختی ریسک کارآفرینانه: چالشهای مفهومی و روش شناختی 286
مقدمه 286
تحلیل مفهومی ریسک 287
عدم قطعیت و ریسک 287
انواع ریسک 288
فراتحلیل ریسک 294
ویژگیهای روانشناختی و گرایش به ریسک 295
از اینجا به کجا باید رفت؟ 299
طراحی پژوهش 300
انتصاب تصادفی 301
دستورالعملها 302
اعتبار 303
طراحی آزمایشی 304
چالشهای روش شناختی 309
انتخاب روش 310
طراحی مطالعه 311
عوامل فنی و انسانی 311
اقدام به عمل 313
آمادهسازی دادهها 318
نتیجهگیری 319
منابع 320
فصل نهم / برنامهای برای استانداردسازی آموزش کارآفرینی 332
پیشینهای در مورد انعطافپذیری مغز 333
یک رویکرد بین المللی برای ورود به پژوهش کارآفرینانه 335
مقالات پیشنهادی برای مطالعه بیشتر 337
فصل دهم / چند کلمه در مورد طراحی آزمایشی عصبی برای مطالعه احساسات و شناخت در کارآفرینی 339
مقدمه 339
علوماعصاب عاطفی 340
علوم اعصاب شناختی 342
طراحی آزمایشی عصبی برای مطالعه احساسات و شناخت در کارآفرینی 343
مسائل فنی 343
پیشنهاداتی برای طرحهای پژوهشی کارآفرینی عصبی 345
پیشنهاد ۱: تصمیمگیری احساسی یا منطقی کارآفرینانه 345
پیشنهاد 2: استروپ احساسی برای کارآفرینان 346
پیشنهاد 3: احساسات کارآفرینانه به عنوان واکنش به محرکها 346
پیشنهاد ۴: آزمایش تعصبات بالقوه علیه کارآفرینان در بازار کار 347
پیشنهاد ۵: نورومارکتینگ 348
سایر مسائل طراحی که باید در نظر بگیرید 348
نتیجهگیری 349
منابع 350
فصل یازدهم / از کدام ابزار باید استفاده کنم؟ فناوریهای علوم اعصاب برای محققان کارآفرینی مبتنی بر مغز 357
الکتروانسفالوگرافی (EEG) 359
مگنتوانسفالوگرافی (MEG) 361
تصویربرداری رزونانس مغناطیسی عملکردی (fMRI) 362
طیف سنجی نزدیک مادون قرمز عملکردی(fNIRS) 364
تحریک مغناطیسی فرا جمجمهای (TMS) 366
تحریک جریان مستقیم فراجمجمهای (tDCS) 367
نوروفیدبک 369
بهترین تکنیک علوم اعصاب کدام است؟ 371
در صورت ارزیابی فعالیتهای عصبی، وضوح فضایی را مد نظر قرار دهید 372
در صورت بررسی فرآیندهای مغز، وضوح زمانی را مد نظر قرار دهید 374
اگر قصد دارید مغز را تحریک کنید، تکنیکهای تعدیل عصبی را مد نظر قرار دهید 376
اظهارات پایانی 378
یادداشت 380
منابع 380
فصل دوازدهم / کلامی چند در مورد آنچه که کارآفرینی عصبی میتواند/ نمیتواند در آن به ما کمک کند 392
یادداشتها 399
منابع 399
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
روانشناسی
|