positive organizational behavior رفتار سازمانی مثبت
نویسنده:
دبرا ال. نلسون و کری ال. کوپر
مترجم:
ایمان حکیمی ، صابر بنی اسدی
سال نشر:
1402
صفحه:
245
نوبت چاپ:
1

رفتار سازمانی مثبت بر حیطه وسیعی، از جریانات پژوهشی سازمانی گذشته مبتنی بر ایدئولوژی مکتب کسب‌وکار تا نیازهای ضروری و فرصت‌های نوظهور کنونی، برپیامدهای مثبتی که در آینده می‌تواند حاصل شود (اگر مطابق با اصول رفتار سازمانی مثبت عمل نمائیم)، تأکید دارد.

رفتار سازمانی مثبت به پایه و اساس تاریخچه پژوهش سازمانی حیات مجدد می‌بخشد. مدت‌ها پیش، قبل از آن‌که مکاتب کسب‌وکار اولیه، خالقان مطالعات علوم اجتماعی در سازمان‌ها باشند، رشد شخصی، ارتباط متقابل میان‌فردی و ارتباط دو جانبه کارگر و کارفرما، برخی از موضوعات محوری مطالعات سازمانی بوده‌اند.

بخش اول -مقدمه و چارچوب‌ها

فصل - 1-رفتار سازمانی مثبت: نگاهی جامع

فصل  2- سرمایۀ روان‌شناختی: بررسی و توسعه رفتار سازمانی مثبت

فصل 3-کار مولد سالم: نیروی مثبت از طریق شايستگی ارتباطی و وابستگی متقابل میان‌فردی

فصل 4-استرس سازنده در کار: شرح و بسط مدل جامع استرس

بخش دوم-حالات، صفات و فرآیندهای مثبت

فصل 5-هیجان مثبت در سازمان‌ها: سازه‌ای چندسطحی

فصل 6-شرح شور و اشتیاق: پیشایندها و پیامدهای شور و اشتیاق به‌عنوان یک احساس مثبت در کار

فصل 8-رهبری اخلاقی: سازه و مفهومی رو بهتوسعه

فصل 9-نقش مثبت مهارت سیاسی در سازمان‌ها

فصل 10-بخشش در سازمان‌ها

فصل 11-التزام و اشتیاق فردی (درونی) به کار

فصل 12-مزایا و معایب احتمالی خودارزیابی‌های درونی مثبت: مرور و اشاراتی برای پژوهش‌های آتی

بخش سوم-مباحث روش‌شناسی در پژوهش رفتار سازمانی مثبت

فصل 13-گاهی به دو چالش روششناسی برای پژوهشگران علاقهمند به رفتار سازمانی مثبت

فصل 14-سرمایۀ روان‌شناختی مثبت:آیا مثبت‌گرایی بر دقت سنجش، سایه انداخته است؟

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی روانشناسی

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved