بازاندیشی و تغییر در فعالیت جسمانی تطبیقی (غلبه بر غرور) -
نویسنده:
دونا گودوین، مورین کانلی
مترجم:
دکتر نگار آرازشی، دکتر کیوان ملانوروزی، فاطمه اکبری
سال نشر:
1403
صفحه:
323
نوبت چاپ:
1

کتاب «بازاندیشی و تغییر در فعالیت جسمانی تطبیقی (غلبه بر غرور)» تألیف دونا گودوین و مورین کانلی و به قلم دکتر نگار آرازشی هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی و دکتر کیوان ملا نوروزی هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران و فاطمه اکبری در 323صفحه در قطع وزیری ترجمه و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهي استان وارد بازار نشر شده است.

 در معرفی کتاب آمده است: نقطه شروع بی چون و چرای شما چیست؟ سوال سختی است. لازم است که کارشناسان با مقدمات اعمال خیر خواهانه خود رو به رو شوند. شاید این روشی است که با استفاده از آن دانش آموزان را در کلاس های خود ارزیابی می کنند. و یا روشی است که با آن به برگزاری جلسات،  تحقیق یا بررسی اخلاقی می پردازند. شاید هم روشی است که آنها مراکز آموزشی، امکانات، یا دفاتر خود را سازماندهی می کنند. می تواند روشی باشد که با آن همکاران، همراهان، و مشتریان خود را مشغول، اخراج، یا تربیت می کنند و یا عذاب می دهند. شاید این راهی است که با آن تصمیم می گیرند که به چه کسی احترام بگذارند و چه کسی را تحمل كنند. و شاید هم روشی است که آنها برای پذیرش چیزهای غیرقابل قبول یاد گرفته اند.

 این کتاب به دنبال یافتن پاسخ این سوال سخت است...

 یاد آور مي شود انتشارات جهاد دانشگاهي استان چهارمحال و بختياري که به صورت تخصصي در حوزه نشر دانشگاهي فعاليت مي کند، تلاش مي کند در کوتاه ترين زمان ممکن آثار دانشگاهيان و اساتيد (اعم از تاليف و ترجمه و پايان نامه هاي شاخص دانشجويي) را به چاپ برساند و اساتيد دانشگاهي و صاحب نظران و مولفان مي توانند براي اخذ مشاوره در خصوص مراحل تاليف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهي استان  چهارمحال و بختیاری واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبيعي- معاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي مراجعه کرده و يا با شماره 32320323يا 32320070 و در روزهاي شنبه تا چهارشنبه هر هفته در ساعات 8 تا 16 تماس حاصل کنند. همچنين تارگاه jchb.ir براي کسب اطلاعات بيشتر اعلام مي شود.

 

تواناگرایی پنهان شده از دید همگان / 11

 مقدمه ای بر چهار قانون / 11

قانون اول: تواناگرایی کوسه نیست... آب است / 11

 قانون دوم: غریبه بودن با خودمان / 14

 جولیا کریستوا / 15

 مجاز چیست؟ /  16

 قانون چهارم: ابزار و وسایل صاحب خونه نمی تواند خانه خودش را از بین ببرد / 17

 بخش اول / 19

 راحت را ناراحت کردن / 19

 فصل اول / 21

 برهم زدن تواناگرایی در فعالیت جسمانی تطبیقی از طریق تحقیق و تمرین ضد توانایی / 21

 تکامل فعالیت جسمانی تطبیقی  / 25

 مدل اقلیت اجتماعی در حال تحول / 28

 تواناگرایی تحصیلی و آموزشی / 29

 نظرات پایانی / 32

 فصل دوم / 35

 10 چیزی که از آن در مورد شمولیت در تربیت بدنی متنفرم / 35

 10 چیزی که در مورد شمول دوست ندارم / 39

 تجزیه و تحلیل شعر / 41

 فصل سوم / 53

 ناتوانی، توان اگرایی و توانا گرایی آگاه در اقتباس معاصر کتاب های درسی فعالیت جسمانی / 53

 تمرین آنچه آموزش دادیم؟ / 53

 ناتوانی، توان اگرایی و توانا گرایی آگاه / 55

 روش ها / 59

 نتایج و بحث و گفتمان 61

 تبعیض نسبت به معلولین/ ناتوانی / 61

 تواناگرایی / 63

 تواناگرایی روشنفکرانه / 65

 جمع بندی عقاید: فراخوانی برای ضدتواناگرایی در فعالیت جسمانی تطبیقی و تربیت بدنی تطبیقی / 68

 یادداشت / 69

 فصل چهارم / 71

 اخلاق جهل عامدانه / 71

 بخش دوم  / 85

 تواناگرایی در فعالیت جسمانی تطبیقی / 85

 قدر چیزی را ندانستن / 85

 فصل پنجم / 87

تمرینات فعالیت جسمانی تطبیقی که می تواند منجر به تروما و پریشانی روانی و یا باعث تداومشان شود / 87

 ضرر بیشتر از مزیت؟ / 87

 تروما و آسیب نگرانی های مقطعی هستند / 90

 فصل ششم / 105

 داستان های مخالف آموزش خدمات اجتماعی / 105

 روابط / 117

 بازاندیشی  / 118

همکاری متقابل / 119

 بازگشت به اصول اولیه / 120

 فصل هفتم / 121

 تقلید از معلولیت / 121

 اختلال در یک رویه بدیهی / 121

 تجزیه و تحلیل شبیه سازی / 125

 بخش سوم / 133

 عدالت اجتماعی و آموزش انتقادی / 133

 فصل هشتم / 135

 خودبازاندیشی انتقادی در آموزش دانش پژوهان فعالیت فیزیکی تطبیقی / 135

 فصل نهم / 149

 به سوی گفتمان انتقادی از سواد بدنی در فعالیت فیزیکی تطبیقی / 149

 سواد بدنی چیست؟ / 152

 مفهوم و تصور کلی از طریق یک لنز انتقادی / 154

 سواد بدنی روشنفکرانه / 157

 فصل دهم / 163

 تقاطع باوری، ناتوانی، عدالت و آموزش انتقادی / 163

 عدالت اجتماعی و فعالیت جسمانی تطبیقی / 165

 تعریف عدالت اجتماعی / 165

 تقاطع باوری / 166

 فصل یازدهم / 179

 مشارکت در نوشتن بازاندیشی در فعالیت جسمانی تطبیقی / 179

 یک شروع داستانی / 181

 چه ارزشی در نوشتن بازاندیشی نهفته است؟ / 185

 تحقیق روایتی به عنوان چهارچوبی برای تفکر بازتابی / 186

 تکلیف نوشتن بازاندیشی خود زیستنامه ای / 186

 بخش چهارم / 197

 فضاهای سازمانی که محروم هستند / 197

 فصل دوازدهم / 180

 تواناگرایی در آموزش معلمان تربیت بدنی تطبیقی / 185

 مفاهیم و دستاوردها برای تمرین / 189

 فصل سیزدهم / 213

 حرفه گرایی واگرا در تربیت بدنی فراگیر / 213

 غفلت از همکاری در آماده سازی، توسعه حرفه ای و تمرین / 213

 مقدمه / 215

 واگرایی / 216

 محتوای آموزشی ناکافی / 216

 فصل چهاردهم / 231

 ورزش معلولان و توانایی در ورزش برای همه / 231

 رویای نهایی / 231

 مقدمه / 233

 ورزش برای همه  / 332

 ورزش به عنوان حقوق بشر / 235

 بخش پنجم / 247

 بازاندیشی / 247

 یک الزام اخلاقی برای تغییر و خوش بینی / 247

 فصل پانزدهم / 249

 تأملاتی در مورد ورزش، معلولیت و نیاز به فعالیت فیزیکی تطبیقی برای تکامل بزرگ شدن / 249

 فصل شانزدهم / 263

 یادگیری خدمات محور انتقادی و تأمل در قدرت و تفکر فرضی / 263

 مقدمه / 265

 درک یادگیری خدمات محور / 268

 یادگیری خدمات محور انتقادی چیست؟ / 270

 تغییر اجتماعی / 271

 توزیع قدرت / 272

 روابط معتبر / 273

 تفکر و بارتاب انتقادی / 274

 حرکت به سوی تحول اجتماعی / 277

 فصل هفدهم / 279

 به تصویر کشیدن معلولین برای الهام بخشیدن به افراد غیرمعلول و ورزش معلولیت / 279

 مقدمه / 281

 فصل هجدهم / 295

 چگومه تعامل انتقادی با تجسم، عاملیت و امید به آموزش معتبر در فعالیت جسمانی تطبیقی کمک می کند / 295

 سیر اولیه / 299

 چرا انجام یک کار خوب خیلی سخت است؟ / 301

 قطع ارتباط / 302

 سناریو1: افراد شما نمی توانند از آن فضا استفاده کنند / 306

 سناریو 2: مشکل او چیست؟ / 307

 پرسش های انعکاسی برای دانش پژوهان و معلمان و مربیان / 308

 نتیجه / 308

 عصر نوظهور برای فعالیت جسمانی تطبیقی / 311

 بازاندیشی / 313

 موضع گیری / 315

 اخلاق رابطه ای / 318

 منابع / 321

 

 

 

 

 


تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2025 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved