کتاب «بازاندیشی و تغییر در فعالیت جسمانی تطبیقی (غلبه بر غرور)» تألیف دونا گودوین و مورین کانلی و به قلم دکتر نگار آرازشی هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی و دکتر کیوان ملا نوروزی هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران و فاطمه اکبری در 323صفحه در قطع وزیری ترجمه و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهي استان وارد بازار نشر شده است.
در معرفی کتاب آمده است: نقطه شروع بی چون و چرای شما چیست؟ سوال سختی است. لازم است که کارشناسان با مقدمات اعمال خیر خواهانه خود رو به رو شوند. شاید این روشی است که با استفاده از آن دانش آموزان را در کلاس های خود ارزیابی می کنند. و یا روشی است که با آن به برگزاری جلسات، تحقیق یا بررسی اخلاقی می پردازند. شاید هم روشی است که آنها مراکز آموزشی، امکانات، یا دفاتر خود را سازماندهی می کنند. می تواند روشی باشد که با آن همکاران، همراهان، و مشتریان خود را مشغول، اخراج، یا تربیت می کنند و یا عذاب می دهند. شاید این راهی است که با آن تصمیم می گیرند که به چه کسی احترام بگذارند و چه کسی را تحمل كنند. و شاید هم روشی است که آنها برای پذیرش چیزهای غیرقابل قبول یاد گرفته اند.
این کتاب به دنبال یافتن پاسخ این سوال سخت است...
یاد آور مي شود انتشارات جهاد دانشگاهي استان چهارمحال و بختياري که به صورت تخصصي در حوزه نشر دانشگاهي فعاليت مي کند، تلاش مي کند در کوتاه ترين زمان ممکن آثار دانشگاهيان و اساتيد (اعم از تاليف و ترجمه و پايان نامه هاي شاخص دانشجويي) را به چاپ برساند و اساتيد دانشگاهي و صاحب نظران و مولفان مي توانند براي اخذ مشاوره در خصوص مراحل تاليف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهي استان چهارمحال و بختیاری واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبيعي- معاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي مراجعه کرده و يا با شماره 32320323يا 32320070 و در روزهاي شنبه تا چهارشنبه هر هفته در ساعات 8 تا 16 تماس حاصل کنند. همچنين تارگاه jchb.ir براي کسب اطلاعات بيشتر اعلام مي شود.
تواناگرایی پنهان شده از دید همگان / 11
مقدمه ای بر چهار قانون / 11
قانون اول: تواناگرایی کوسه نیست... آب است / 11
قانون دوم: غریبه بودن با خودمان / 14
جولیا کریستوا / 15
مجاز چیست؟ / 16
قانون چهارم: ابزار و وسایل صاحب خونه نمی تواند خانه خودش را از بین ببرد / 17
بخش اول / 19
راحت را ناراحت کردن / 19
فصل اول / 21
برهم زدن تواناگرایی در فعالیت جسمانی تطبیقی از طریق تحقیق و تمرین ضد توانایی / 21
تکامل فعالیت جسمانی تطبیقی / 25
مدل اقلیت اجتماعی در حال تحول / 28
تواناگرایی تحصیلی و آموزشی / 29
نظرات پایانی / 32
فصل دوم / 35
10 چیزی که از آن در مورد شمولیت در تربیت بدنی متنفرم / 35
10 چیزی که در مورد شمول دوست ندارم / 39
تجزیه و تحلیل شعر / 41
فصل سوم / 53
ناتوانی، توان اگرایی و توانا گرایی آگاه در اقتباس معاصر کتاب های درسی فعالیت جسمانی / 53
تمرین آنچه آموزش دادیم؟ / 53
ناتوانی، توان اگرایی و توانا گرایی آگاه / 55
روش ها / 59
نتایج و بحث و گفتمان 61
تبعیض نسبت به معلولین/ ناتوانی / 61
تواناگرایی / 63
تواناگرایی روشنفکرانه / 65
جمع بندی عقاید: فراخوانی برای ضدتواناگرایی در فعالیت جسمانی تطبیقی و تربیت بدنی تطبیقی / 68
یادداشت / 69
فصل چهارم / 71
اخلاق جهل عامدانه / 71
بخش دوم / 85
تواناگرایی در فعالیت جسمانی تطبیقی / 85
قدر چیزی را ندانستن / 85
فصل پنجم / 87
تمرینات فعالیت جسمانی تطبیقی که می تواند منجر به تروما و پریشانی روانی و یا باعث تداومشان شود / 87
ضرر بیشتر از مزیت؟ / 87
تروما و آسیب نگرانی های مقطعی هستند / 90
فصل ششم / 105
داستان های مخالف آموزش خدمات اجتماعی / 105
روابط / 117
بازاندیشی / 118
همکاری متقابل / 119
بازگشت به اصول اولیه / 120
فصل هفتم / 121
تقلید از معلولیت / 121
اختلال در یک رویه بدیهی / 121
تجزیه و تحلیل شبیه سازی / 125
بخش سوم / 133
عدالت اجتماعی و آموزش انتقادی / 133
فصل هشتم / 135
خودبازاندیشی انتقادی در آموزش دانش پژوهان فعالیت فیزیکی تطبیقی / 135
فصل نهم / 149
به سوی گفتمان انتقادی از سواد بدنی در فعالیت فیزیکی تطبیقی / 149
سواد بدنی چیست؟ / 152
مفهوم و تصور کلی از طریق یک لنز انتقادی / 154
سواد بدنی روشنفکرانه / 157
فصل دهم / 163
تقاطع باوری، ناتوانی، عدالت و آموزش انتقادی / 163
عدالت اجتماعی و فعالیت جسمانی تطبیقی / 165
تعریف عدالت اجتماعی / 165
تقاطع باوری / 166
فصل یازدهم / 179
مشارکت در نوشتن بازاندیشی در فعالیت جسمانی تطبیقی / 179
یک شروع داستانی / 181
چه ارزشی در نوشتن بازاندیشی نهفته است؟ / 185
تحقیق روایتی به عنوان چهارچوبی برای تفکر بازتابی / 186
تکلیف نوشتن بازاندیشی خود زیستنامه ای / 186
بخش چهارم / 197
فضاهای سازمانی که محروم هستند / 197
فصل دوازدهم / 180
تواناگرایی در آموزش معلمان تربیت بدنی تطبیقی / 185
مفاهیم و دستاوردها برای تمرین / 189
فصل سیزدهم / 213
حرفه گرایی واگرا در تربیت بدنی فراگیر / 213
غفلت از همکاری در آماده سازی، توسعه حرفه ای و تمرین / 213
مقدمه / 215
واگرایی / 216
محتوای آموزشی ناکافی / 216
فصل چهاردهم / 231
ورزش معلولان و توانایی در ورزش برای همه / 231
رویای نهایی / 231
مقدمه / 233
ورزش برای همه / 332
ورزش به عنوان حقوق بشر / 235
بخش پنجم / 247
بازاندیشی / 247
یک الزام اخلاقی برای تغییر و خوش بینی / 247
فصل پانزدهم / 249
تأملاتی در مورد ورزش، معلولیت و نیاز به فعالیت فیزیکی تطبیقی برای تکامل بزرگ شدن / 249
فصل شانزدهم / 263
یادگیری خدمات محور انتقادی و تأمل در قدرت و تفکر فرضی / 263
مقدمه / 265
درک یادگیری خدمات محور / 268
یادگیری خدمات محور انتقادی چیست؟ / 270
تغییر اجتماعی / 271
توزیع قدرت / 272
روابط معتبر / 273
تفکر و بارتاب انتقادی / 274
حرکت به سوی تحول اجتماعی / 277
فصل هفدهم / 279
به تصویر کشیدن معلولین برای الهام بخشیدن به افراد غیرمعلول و ورزش معلولیت / 279
مقدمه / 281
فصل هجدهم / 295
چگومه تعامل انتقادی با تجسم، عاملیت و امید به آموزش معتبر در فعالیت جسمانی تطبیقی کمک می کند / 295
سیر اولیه / 299
چرا انجام یک کار خوب خیلی سخت است؟ / 301
قطع ارتباط / 302
سناریو1: افراد شما نمی توانند از آن فضا استفاده کنند / 306
سناریو 2: مشکل او چیست؟ / 307
پرسش های انعکاسی برای دانش پژوهان و معلمان و مربیان / 308
نتیجه / 308
عصر نوظهور برای فعالیت جسمانی تطبیقی / 311
بازاندیشی / 313
موضع گیری / 315
اخلاق رابطه ای / 318
منابع / 321
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
تربیت بدنی
|