مسیرهای سلولی نئوپلازی -
نویسنده:
رویا خوش‌روش، فرید فیضی‌باقل‌آباد، راحله باقری‌بالکانلو ؛ زیر نظر ناهید ابوطالب
مترجم:
-
سال نشر:
1403
صفحه:
152
نوبت چاپ:
1

سرطان یک بیماری خطرناک است که بر اساس نوع و مرحله آن، ممکن است تعدادی از سلول های بدن را به شکل غیرطبیعی تغییر دهد. در سرطان، سلول های بدن به شکلی غیرطبیعی رشد می کنند و این رشد نامنظم، ناپایدار و بیش از حد است. علاوه بر این، سلول های سرطانی می توانند بدون هیچ محدودیتی به سایر مناطق بدن منتقل شوند و باعث تشکیل تومورها در نقاط دیگری از بدن شوند.

یکی از جنبه های مهم سلولی سرطان، توانایی سلول های سرطانی برای تقسیم و رشد بیشتر است. سلول های سلولی سرطان با افزایش تقسیم سلولی، به سرعت به تعداد بیشتری از سلول های سرطانی تبدیل می شوند و باعث تشکیل تومورهای بزرگتر و بیشتری می شوند.سلول های سرطانی توانایی فرار از محدودیت های رشد و تقسیم را دارند.

در شرایطی که سلول های سالم توانایی رشد و تقسیم خود را کنترل کرده و به محدودیت هایی تحت نظارت مشخصی تنبلی می کنند، سلول های سرطانی می توانند از این محدودیت ها خارج شوند و به شکل نامرئی و بیشتری رشد کنند.سلول های سرطانی می توانند توانایی حیات و انباشت ماده را به شکل نامنظم و ناپایدار داشته باشند.

در برخی از موارد، سلول های سرطانی می توانند ماده را به سمت خود جذب کرده و در مقابل، می توانند ماده را به سمت مناطق دیگر از بدن منتقل کنند، که این می تواند باعث نفوذ سرطان به مناطق دیگری از بدن شود.در کل، جنبه های سلولی سرطان بسیار پیچیده و متنوع هستند و برای درک بهتر این بیماری، نیاز است که از طریق تحقیقات و مطالعات علمی بیشتر درباره آنها آگاهی پیدا کنیم.

این کتاب در مورد جنبه های سلوای سرطان صحبت می کند و ممکن است به عنوان یک راهنمایی برای افراد مبتلا به سرطان یا علاقه مندان به شناخت بیشتر از این بیماری مفید باشد. برخی از موضوعاتی که در آن مورد بحث قرار گرفته اند، عبارتند از شناخت علائم و نشانه های سرطان، تشخیص سرطان و مراحل آن و درمان سرطان و روش های پشتیبانی.

سخن استاد/9

سخن مولفان/10

فصل اول: ویژگی های سلول سرطانی/11

فصل دوم: ژن های مهم سرطان: چگونه بوجود آمده اند و چه کار می کنند/49

فصل سوم: نقش انکوژن ها و ژن های سرکوب کننده تومور در سرطان زایی/103

فصل چهارم: پیشگیری و درمان سرطان: در حال حاضر و آینده/117

منابع /147

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم پزشكي پزشكي

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved