کتاب «چیرهدستی سازمانی» با پرداختن به مفهوم دوسوتوانی سازمانی، به ضرورت تلفیق نوآوری و بهرهبرداری در سازمانها برای کسب مزیت رقابتی پایدار میپردازد. نویسندگان با بررسی پیشینه نظری و عملی دوسوتوانی، رویکردهای ساختاری، زمینهای و مدیریتی را تبیین میکنند و به معرفی چارچوب نظری مربوط پرداختهاند. همچنین نقش رهبران، سرمایه فکری و نوآوری در تحقق دوسوتوانی بررسی شده است. بخش مهمی از کتاب به نوآوری استراتژیک، تفاوت آن با نوآوری سنتی و فرآیندهای تحقق آن اختصاص دارد. سپس، تأثیر دوسوتوانی بر عملکرد مالی، بازار و رضایت مشتری تحلیل میشود و در ادامه، ارتباط دوسوتوانی با جهتگیری بازار و قابلیتهای پویا تشریح میگردد. موارد کاربردی و مصداقی در قالب مطالعات موردی و مدلهای سازمانی، مطالب این کتاب را برای مدیران، پژوهشگران و علاقمندان مدیریت سازمان قابل استفاده میسازد. این اثر به ویژه برای محیطهای متغیر و دانشبنیان توصیه میشود.
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
مدیریت
|