کتاب مورد مطالعه به بررسی تاثیرات رسانههای اجتماعی نوظهور بر شکلدهی سیاست خارجی دولتها میپردازد و سعی دارد زمینهی تامل گسترده پیرامون این موضوع را در خوانندگان ایجاد نماید.
رسانههای اجتماعی، دیگر تنها ابزار سرگرمی نیستند؛ آنها به بازیگران نوظهور روابط بینالملل تبدیل شدهاند. در جهانی که مرز میان فضای واقعی و مجازی روزبهروز کمرنگتر میشود، شبکههای اجتماعی نقشی فراتر از اطلاعرسانی بهعهده گرفتهاند؛ از جهتدهی به افکار عمومی گرفته تا تأثیرگذاری بر تصمیمهای سیاست خارجی. کتاب «شبکههای اجتماعی و روابط بینالملل» با نگاهی نو، به بررسی تقاطع این دو عرصه میپردازد و نشان میدهد چگونه بازیگران دولتی و غیردولتی از قدرت فضای مجازی برای پیشبرد اهداف بینالمللی خود بهره میگیرند. این اثر، برای دانشجویان علوم سیاسی، روابط بینالملل، ارتباطات، و همچنین برای دیپلماتها، پژوهشگران و علاقهمندان به سیاست جهانی، راهنمایی کاربردی و تحلیلی بهشمار میرود.
فصل اول:مقدمه 1
فصل دوم:رسانههای اجتماعی بهعنوانیک نیروی اجتماعی و سیاسی 21
فصل سوم:رسانههای اجتماعی بهعنوان اسلحه جنگی 43
فصل چهارم:معایب کشورهای دموکراسی و مزایای کشورهای خودکامه 65
فصل پنجم:ارزیابی تأثیر دستکاری رسانههای اجتماعی 91
فصل ششم:حاکمیت دیجیتال 137
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
علوم اجتماعی
علوم اجتماعی |