گسترده ترين فناوري که عرصه ياددهي و يادگيري را متحول ساخته است، فناوري اطلاعات و ارتباطات است. رشد رسانه هاي ديجيتال و چند رسانهاي ها از آثار روزافزون اين فناوري هاست. رسانه هاي ديجيتال انواع مختلفي دارند که در بين آنها، بازي هاي رايانه اي بهعنوان تعاملي ترين آنها شناختهشدهاند. امروزه پيشرفت هايي که در زمينه فناوري اطلاعات و ارتباطات به وقوع پيوسته است، بيش از همه به بهبود آموزش و يادگيري به دانش آموزان با نيازهاي ويژه انجاميده است. بهگونهاي که حتي امکان آموزش به اين دانش آموزان در مدارس عادي فراهم شده است.
بازي هاي رايانه اي آموزشي، بهنوبه خود يکي از مظاهر پيشرفت فناوري در عصر معاصر است. در دهه 1960 بازي هاي آموزشي توجه بسياري از رهبران آموزشي را به خود جلب کردند و آنها ارزش رويکرد آموزشي تجربي در افزايش انگيزه و فهم دانش آموزان در محيط هاي آموزشي را موردتوجه قراردادند. در طي چند سال اخير، گرايش به بازي هايي که بهصورت رايانه اي و ديجيتال ارائه مي شود در حال ظهور است.
پیشگفتار/11
طرح مسئله /13
ادبیات و پیشینه تحقیق /19
روش شناسی پژوهش /69
تجزیه و حلیلی داده ها /77
نتیجه گیری و پیشنهادات/91
| دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
| علوم انسانی |
علوم تربیتی
|