اصول رده بندی حشرات آفات و عوامل كنترل بيولوژيك
نویسنده:
مهندس جمشيد اكبريان
مترجم:
سال نشر:
1387
صفحه:
572
نوبت چاپ:
1

دانش حشره شناسي، مبحثي از رشته علوم زيستي و جانورشناسي است كه در سال هاي اخير با گام هاي سريع به سوي آينده بهتر و كشف پديده هاي تازه تر پيش رفته و در ايران نيز امروزه سطح دانش و تعداد كارشناسان حشره شناسي و مباحث وابسته به آن پيشرفت قابل توجهي داشته است.

در اين مجموعه، در سيستم رده بندي با بهره گيري از تعداد قابل ملاحظه اي از منابع داخلي و خارجي از نظرات مقبول و معقول و در عين حال از روش هاي ساده تاكسو نوميست هاي مختلف جهان جهت سهولت درك آن براي دانشجويان استفاده به عمل آمده است.

با وجود اينكه دنياي حشرات داراي تنوع عظيم و پر از ويژگي ها و شگفتي هاي فراوان مي باشد، براي اينكه حجم اين مجموعه از چهارچوب سرفصل دروس فراتر نرود و نيز به منظور رعايت اختصار، به خلاصه نويسي و حذف مطالب زايد و خسته كننده اقدام شده است.

كتاب حاضر در 9 فصل تنظيم شده است و مباحث تاكسونومي، تاريخچه رده بندي و قدمت حشرات، سلسله هاي پنجگانه و ميكروارگانيسم ها، سلسله گياهان، سلسله جانوران، شاخه بندپايان، رده حشرات، بخش دگرديسي كامل يا جوانه داخلي بال و شاخه مهره داران مورد بررسي قرار گرفته است.

كتاب « اصول رده بندي حشرات و آفات و عوامل كنترل بيولوژيك» در 572 صفحه و به قيمت 110 هزار ريال در اختيار دانشجويان مقطع كارشناسي و كارشناسي ارشد گروه گياه پزشكي رشته كشاورزي قرار دارد. 

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم پایه زیست شناسی

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved