دستورهای غذایی برای افراد دیابتی
نویسنده:
جکلین بی.مارکوس
مترجم:
شیوا دهقانی
سال نشر:
1394
صفحه:
252
نوبت چاپ:
1

 

گسترش شهر نشینی، افزایش درآمد و سرانه دریافت انرژی در کنار کاهش تحرک جسمانی از علل افزایس وزن و مآلاٌ دیابت در جوامع در حال توسعه هستند.
همانطور که واقف هستید در عصر حاضر بیماری دیابت در عین زیادت قابل کنترل و پیشگیری نیز هست لذا با پدیده چاقی نیز کاملاٌ مرتبط نیست.
در واقع هر گونه تغییر در میزان قند خون چه به صورت کاهش و چه افزایش مورد توجه شدید جامعه و پزشکان و متخصصین تغذیه قرار دارد.
تخمین زده شده است که در آغاز قرن جاری میزان مرگ و میر ناشی از مشکلات مرتبط با دیابت بیش از مرگ‌های ناشی از بی غذایی می باشد. تناقض در وضعیت تغذیه در جهان به خصوص در کشورهای در حال توسعه، نکته قابل توجه و مهمی است. در حالی که کشورهای در حال توسعه در تلاش برای کاهش سوء تغذیه و گرسنگی هستند، از سوی دیگر با مشکلی پیچیده تر به نام دیابت مواجه می شوند. افزایش میزان مبتلایان به دیابت در سال‌های اخیر به حدی است که شمار آنان در این کشو‌رها از شمار افراد مبتلا به کمبودتغذیه فراتر رفته و این امر نه به معنای بهبود وضعیت تغذیه بلکه به معنای بروز مشکلات قابل توجه در آینده است. از سوی دیگر، بیماری دیابت و پدیده افزایش وزن موجب ایجاد کلاف سردرگمی از مشکل عمده بهداشتی در جهان یعنی گرسنگی، چاقی می باشد که راه حل مشترکی به نام تغذیه مناسب دارند.
 

 

صبحانه ها / 37
سوپ / 59
وعده های اصلی غذا با گوشت گوساله / 100
وعده های اصلی غذا با گوشت گوسفند / 112
وعده های اصلی غذا با ماکیان / 142
وعده های اصلی غذا برای گیاهخواران / 178
وعده های اصلی غذا با برنج / سیب زمینی و پاستا / 206
وعده های اصلی غذا با سبزیجات / 249
 
دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم پایه زیست شناسی

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved