"پخش" مرحله مهمی است که کتاب را به عنوان یک کالا از تولیدکننده به مصرف کننده (خوانندگان) می رساند. به گزارش خبرنگار مهر، کارشناسان علاوه بر مشکلات اقتصادی بازار کتاب و کمبود سرمایه و امکانات موزعین، به ضعف تخصصی آنها هم در کاری که پیشه کرده اند تاکید می کنند. فعالیت های تفکیک نشده، ارتباطات ضعیف و کندی و نبود خلاقیت از دیگر مولفه هایی است که نظام توزیع کشور ما را گرفتار کرده است.
یک موزع حرفه ای علاوه بر لزوم شناخت درست از کتاب و نویسنده و ناشر و چاپخانه باید مخاطبان، کتابخانه ها، جراید و نشریات و حتی محافل فرهنگی را هم به خوبی بشناسد. شناخت بازار و سیاست های پخش کالاهای فرهنگی در کشور و نیز خارج از ایران، موزع حرفه ای را از تازه کاران متمایز می سازد.
منبع : خبرگزاری مهر